divendres, 17 de maig del 2013

I per què aquest blog?



L’existència d’aquest bloc és conseqüència d’una de les assignatures que estic cursant aquest semestre a la UOC, s’anomena Escriptures hipertextuals. Una anècdota que em ve de gust destacar en aquest meu primer post, és el fet que quan parlo amb els meus familiar i amics sobre aquesta assignatura, tots em pregunten que vol dir això d’Escriptures hipertextuals, ningú té la menor idea, cosa que no passa quan dius que estàs cursant Història de l’Art II i Sociologia, per exemple, tothom sap més o menys de què van aquestes últimes.

De fet aquesta intriga o incertesa van ser les que en l’últim moment de formalitzar la matrícula em va portar a escollir aquesta assignatura. Una assignatura que, tot i no pertànyer al meu itinerari i no formar part dels meus plans inicials, en el moment de fer aquesta última matrícula vaig tenir una mena d’impuls que em va portar a escollir-la com a d’optativitat lliure. Per què? Doncs, probablement pel aquest no saber que significava exactament el seu nom, altrament, el seu pla docent semblava força interessant (societat de la informació i del coneixement, relació entre llenguatge i pensament, subjectivitats, el món del llibre, l’era digital, els blogs, el web 2.0...). Un pla d’estudis prou humanista i actual vaig pensar i vaig fer click. Un click que m’ha portat a trobar-me ara endinsada en la blogosfera, creant aquest humil blog amb el que em proposo com a objectiu intentar resumir tot allò que he aprés en aquesta assignatura, intentar explicar a tots vosaltres, als meus familiars i amics i inclús a mi mateixa que és això de la hipertextualitat.  A veure, doncs, si ho aconsegueixo...

Tots els vostres comentaris seran molt benvinguts!
 

2 comentaris:

  1. Hola Sílvia,
    veig que has escollit el mateix programa que jo per al teu blog.
    Fins avui, des de fa més de 10 anys, considero que és un dels més fàcils de manipular. M'agrada el teu treball de presentació, tant pel qè fa al disseny com al contingut.
    Espero que visitis el meu i me'n diguis quelcom.
    Una abraçada
    J. Mèlich

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies, Josep,
    Jo sóc novata en aquest món anomenat blogosfera, així que vaig poc a poc però amb bona lletra (o això intento).
    Ara vinc a fer una volta pel teu blog que segur que aprenc molt de la teva experiència.
    Una abraçada!
    Silvia

    ResponElimina