Meritxell
Martí Orriols afirma al seu estudi titulat Weblogs.
Diaris digitals que “el canvi que suposen els blogs és de magnitud
econòmica, psicològica i social” (pàg. 2). Pel que respecta a l’econòmica, doncs cal
destacar que, segons el 2013 Digital Influence Report dut a terme per Technorati,
els blocs van resultar ser la tercera font digital d’informació amb més poder d’influència
en les decisions de compra de productes i serveis (empatats amb Facebook), per
darrera únicament de les pàgines webs oficials de marques i botigues.
Per
aquestes raons, cap cop més empreses estan incloent campanyes de blogmarketing –terme
definit per Eva Sanagustín a Blogmarketing.Manual de buenas prácticas (distribuït sota llicencia Creative Commons, com
“la petición de empresas a bloggers para que hable de sus productos o
servicios”(2007; pàg. 3)- en les
seus plans estratègics de comunicació corporativa. L’autora d’aquest manual
destaca que “un 44,1% admite estar dispuesto a cambiar su marca habitual
por un comentario negativo leído en un blog (2007; pàg. 3)” o que “un 39,2% admite haber comprado algún
producto o servicio por haber leído un buen comentario en un blog” (2007; p`g.3).
Trobo
interessant fer una ullada ràpida a aquest manual, per tal de copsar una
mica la imatge -encara no sé si estereotipada o no- que s’ha construït dels bloggers
(lliures, col·laboratius, etc.).
I per
acabar aquestes breus notes sobre la relació entre la bloggosfera i el
màrqueting, podeu fer un click en aquest curt vídeo que vol fer palesa la necessitat de les
empreses de canviar les seves formes tradicionals de pensament i d’adaptar-se a
un nou entorn social, interactiu i coperacionista.
Fins el
proper post!
BIBLIOGRAFIA:
- MARTÍ
ORRIOLS, Meritxell. Weblogs. Diaris
digitals.
- SANAGUSTIN
FERNÁNDEZ, Eva (2007). Blogmarketing.
Manual de buenas prácticas
És molt interessant aquest punt que toques Silvia. Poc a poc em vaig fent a la idea que sense xarxa social a Internet ja no tinc vida social durant la setmana. El grau d'influència sobre l'estructura econòmica i publicitària de la xarxa queda molt ben explicat en el video. Enhorabona pel blog.
ResponEliminaFerran.
Moltíssimes gràcies, Josep! Aquest post ve d’un seminari d’hivern que vaig cursar el febrer aquí a la UOC, sobre Relacions Públiques 2.0. Noves estratègies de comunicació corporativa en l’entorn digital. Una quarta part d’aquest seminari estava totalment dedicada a la importància de la bloggosfera i al blogmarketing, conceptes totalment nous per a mi, de fet, no tenia ni idea d’aquestes pràctiques. Salut!
ResponEliminaSílvia, m'agrada molt aquesta entrada i m'ha fet pensar en algunes de les tertúlies que he sentit de l'economista "de capçalera" Xavier Sala Martín.
ResponEliminaUna de les estratègies que es fan servir a la xarxa per tal de generar ingressos i que s’està convertint en un dels mètodes més rendibles és el màrqueting publicitari dels “anuncis a mida”. Un dels exemples que es poden trobar d’aquesta nova modalitat de “seducció” és que els motors de cerca registren aquelles cerques que hom fa des del seu PC i, acte seguit, (en les xarxes socials on un està registrat o en les webs que consulta) troba baners publicitaris d’allò que havia estat cercant anteriorment. D’aquesta manera, els cercadors obtenen ingressos de les empreses que es publiquen i aquestes, alhora, tenen potencials consumidors en els internautes dels cercadors. És ben bé, un negoci rodó.
Això però, ens hauria de fer reflexionar sobre fins a quin punt els nostres “moments a la xarxa” son propis i íntims (sempre i quan un faci aquest ús) o ben al contrari, les nostres cerques son el motiu de que s'engegui una maquinària de gran abast capaç de trobar per tu allò que necessites o, fins i tot, allò que no necessites però acabaràs tenint